View Single Post
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Et fryktelig dumt spørsmål: Men når ordentlige psykonauter tar eksempelvis LSD, sitter de da å mediterer de neste 8 timene? Selv har jeg alltid hatt lyst til å prøve å nå et dypere spirituelt nivå ved meditasjon e.l.

De gangene jeg har prøvd LSD har jeg bare alltid opplevd å ha 'mark i rumpa', slik at jeg vil flytte meg, og konstant endre på ting, for å oppnå den perfekte stillingen. Også når jeg legger meg ned og lukker øynene vil ikke alle kropsdeler ligge i ro, og jeg kommer ikke inn i en helt rolig stilling.
Såvidt jeg har forstått er dette relativt normalt, og at det gjelder å la turen bestemme, og ikke omvendt, men har noen her noen tips for å lettere kunne slappe helt av på tur? Er ikke nervøs/redd osv., men har en urolighet i kroppen som bare vil flytte på seg...
Vis hele sitatet...
Har aldri sittet og meditert i 8 timer nei
Jeg er også veldig urolig av meg på tur, men jeg klarer helt fint å meditere en time eller noe i løpet av peak-perioden. Det kommer litt an på hva jeg har hatt i meg. Jeg finner det enklere å meditere på stoffer som har litt bodyload da det hjelper veldig på ubehaget og gjør det enkelere å sitte stille. Spesielt den episoden jeg nevnte over, der trippet jeg hardt i 10-11 timer med et skikkelig bodyload-stoff. Det gjør at man innimellom har lyst på en liten pause fra verden, det får ihvertfall jeg ved meditering.
LSD er for meg et kompis-stoff. Det er noe jeg tar for å ha det gøy og kose meg med venner og finne på rare sprell, men om man setter på noe sphongle og har en setting som er meditasjonsvennelig så blir det enklere å finne tid til dette.
En sirkel på gulvet med puter, dyner og tepper og et fat stearinlys i midten eller kanskje et par lamper med farget glass sammen med noe trippevennelig musikk gjør det jo veldig enkelt å sette seg ned og nyte en roligere tur.

Det tar også en god stund før jeg tar til takke med en sitte-stilling. Nå tyr jeg som regel alltid til buddah-stilling da jeg finner den grei, men det tar fort gode 5-10 minutter før jeg klarer å slappe av i den også. Det gjør liksom litt vondt i beina ellers så sitter jeg kanskje på noe hardt, mulig skuldrene gjør litt vondt ellers så klær jeg i nakken. Men, ved å fokusere på pust så forlater jeg på en måte kroppen og forsvinner fra ubehagelighetene.