View Single Post
Sitat av MichaelScofield Vis innlegg
Når det gjelder det moralske er jeg veldig liberal. Jeg mener at anmerkninger i seg selv er umoralsk. Dette er for meg med i en stor dritt pakke fra lærerne med tvang og trusler. Hater frasen "gjør dette ELLERS......." Koker inni meg hver eneste gang. Dette var hovedgrunnen til at jeg startet. Rettferdighet. Jeg bruker også makten min om jeg hører om andre som får anmerkninger som er helt på trynet. Skolen er i mine øyne bygd opp helt feil. Motivering av elevene er tatt totalt vekk, og erstattet med tvang og trusler. Tenk hvor flott det var om lærerne og elevene kunne vært på samme lag, og om vi kunne fjernet den såkalte "isfronten" mellom lærere og elever? Dette vil ikke skje. (Ihvertfall ikke iløpet av min tid på skolen) derfor bestemte jeg meg for å ta det i egne hender.

Vil bare legge til at jeg er god på skolen.

Mvh Meg selv.
Vis hele sitatet...
Metodene skal jeg ikke si noe på.
Jeg sier ikke at du har feil og jeg har rett, for dette er det jo strengt tatt ingen fasit på.
Som regel (Les: Som regel) får man anmerkningene rettferdig. Mulig at du mener at det er umoralsk å gi anmerkninger, men:
Hvordan hadde skolen vært da, hvordan skulle man gi konsekvenser når noen forstyrrer undervisningen slik at det ikke går an og konsentrere seg?

Jeg syntes også at det er feil å gjemme seg bak at det er umoralsk å gi anmerkninger. Dette er da vel strengt tatt bare tull, det er jo ikke umoralsk.
Lærerne prøver så langt det er mulig å være rettferdige (?) (Nei, jeg er ikke helt firkantet og ikke skjønner at det kan være gitt anmerkninger feil, men dette for du heller ta opp med rektor.)

Det er ikke din jobb å fjerne anmerkninger! Ta deg sammen og oppfør deg, Dette er best for alle parter.
Sist endret av Snålingen; 11. desember 2012 kl. 18:32.