View Single Post
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Moret: Det du viser til er ett ganske typisk trekk ved intens meditasjon. I mange filosofier er det å overvinne frykten for å dø, eller akseptere at man en gang skal dø, veldig essensielt. Mange mener at all irrasjonell angst egentlig bunner i frykten for dø. Derfor vil en aksept av døden føre til en bedre livskvalitet. Kan nevne at i Sveits forsker dem på om LSD kan hjelpe pasienter med kreft i terminal fase å overvinne dødsangsten.
Vis hele sitatet...
Advarsel, dette blir noe skikkelig new age-shit:
Men jeg føler på en måte at jeg har fått et glimt av den andre siden(les: døden/hva som skjer etter) og det er noe som ikke skremmer meg i det hele tatt lenger. Vi havner nå på livssyn og trosretning, noe jeg egentlig finner tåpelig, men etter denne opplevelsen så finner jeg stor ro i at jeg vet hvor jeg skal etterpå. Det innblikket jeg fikk til "nirvana" forklarte svært mye for min del.
Jeg er veldig klar over at dette er noe man selv gjør ut av opplevelsen og mange ikke vil tolke det på samme måte som meg. Allikevel er overbevist om at noen på dødsleie kan oppleve noe lignende så vil det absolutt lette deres gjenværende tid.