View Single Post
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Politiet har dessverre vanligvis ikke vett til dette. En elev som blir markert under skolerazzia må vanligvis både pisse på glass, inngå ruskontrakt hvis den er positiv, ha samtaler med foreldre og politi og gjerne bli truet/løyet til under avhør for at han skal snitche på dealere og/eller andre kompiser som også røyker[1
Vis hele sitatet...
Jeg ihvertfall syns dette er bedre enn at politiet lar dem ha frie grenser. Narkotia er en forbrytelse, og må bekjempes på en like drittmåte som narkotika er, siden det er forskjell på å etterforske en tyv og en narkoman.


Sitat av pappabetaler Vis innlegg
men razzia og uthenging av elever på skolen er ikke riktig løsning
Vis hele sitatet...
Det kan vel diskuteres. Narkotika blant unge er en umulig oppgave for politiet, og man bør skjønne hvor stort problemet er hvis politiet ikke har andre muligheter enn razzia.

Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Det går fint an å leve et liv hvor med fornuftig bruk av cannabis kombinert med både skole, jobb, kjæreste, festing, trening osv.
Vis hele sitatet...
Men hvor er steget fra "fornuftig bruk" til misbruk?

Sitat av Nichotin Vis innlegg
Ser du ikke absurditeten i det du sier? På hvilken måte tror du det å bli stemplet som kriminell på videregående hjelper til å holde folk på rett sti i livet, og for den saks skyld unna narkotikamisbruk?
Vis hele sitatet...
Videregående er tre år av livet, og jeg tror ikke det å bli stemplet som kriminell noensinne kommer til å gjøre en veldig stor impact på livet ditt. Jeg vet ikke helt, jeg har ingen erfaring men det er dette jeg tror. Jeg tror ikke DET vil hjelpe folk, men jeg tror det vil hjelpe folk å få hjelp, koste hva det koste må.