View Single Post
Winter is coming
59
De eneste som burde hatt lov til å være politi er folk som liker å jobbe med mennesker.Og jeg er glad for at det finnes en god del flinke politifolk som gjør jobben sin etter boka, og som i tillegg er hyggelige og imøtekommende.
Men så har vi disse bøllene da. Om ikke bøller, så virker det ofte som at det er enkelte individer med et veldig usunt forhold til makt over andre mennesker som finner politiyrket pirrende. De skal på en måte alltid få deg til å føle deg mindre verdt enn dem, og innrømmer sjelden en feil. Hvis mennesker i normale jobber hadde oppført seg på denne måten ville de ikke fungert sammen med andre på arbeidsplassen. ALLE gjør feil, til og med ansatte politiet.
Det som er verst i mine øyne er dette kamraderiet de bedriver. Jeg kan ikke beskrive hvor ironisk jeg synes det er at politi beskytter og lyver for å hjelpe hverandre. De bryter da loven de er pålagt av arbeidsgiveren sin å håndheve.



Jeg har kun en opplevelse hvor jeg er tatt for noe kriminelt, og det er godt mulig det er derfor jeg ikke har noen tiltro til dem. Men jeg fikk da inderlig oppleve hva et avhør var. Det gikk ut på at en kraftig, middelaldrende kar sto og ropte meg i øret om hvordan forklaringa mi ikke stemte med hva jeg hadde sagt før.
De løy om at vennene mine hadde tysta på meg. Så sa de at de måtte få med i avissaken om hvilken kommune jeg kom fra (lett å skjønne hvem folk er på små steder, spesielt i en avissak med alder og hjemsted), for det var nok den eneste måten å få meg til å slutte å røyke hasj på, at alle i hjemkommunen og alle vennene mine fikk vite det.
Noen ungdommer tatt på pissings er storsak på sånne steder...
Jeg bønnfalt dem nærmest om å ikke gjøre det, og de gjorde det heldigvis ikke.

Uka etter fikk jeg plutselig melding på facebook fra en av politibetjentene som hadde tatt inn meg og noen venner den nevnte kvelden.
" De beslaglagte telefonene kan nå hentes på politistasjonen i ******** "
Jeg vet ikke hvordan politiet vanligvis praktiserer slikt, men jeg fant hendelsen svært bemerkelsesverdig. Jeg har vanskelig for å tro at politiet fritt kan benytte seg av sosiale medier når de skal oppnå kontakt med folk når det angår en straffesak. Personlig oppmøte på adresse ville jeg funnet mye mer logisk.