Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
5, Nybyggingen, som fortsatt holder på, er veldig nærme ondskap. De tar områder fra Palestinere, gjør nøyaktig hva de vil og behandler araberene som dyr. Episoden med en nybygger som skjøt på et palestinsk gravfølge for moro skyld for noen år siden er fin.. særlig siden når araberene som ble beskutt fikk panikk, forståelig nok, så ble armeen kallt inn for å banke opp og pasifisere det som fra dems side så ut som en arabisk folkemengde. Nybyggerene er ekstreme jøder, og uansett hva man synes om Israels behov for å forsvare seg (som jeg mener er 100% legitimt) synes jeg det er veldig vanskelig å se noen som helst måte å forsvare nybyggerene på.
Vis hele sitatet...
Var det ikke slik at jødene og palestinerne fikk tildelt områder av FN? I så fall, da lurer jeg litt på hvorfor Israel har tatt mer og mer av Palestina, var det ikke også slik at Israel mente de eide landet siden det stod i thoraen/(bibelen)?

Det er veldig lenge siden jeg har lest noe om konflikten nå, derfor jeg ikke husker alt, så hadde vært fint om noen kunne bekreftet dette (med kilder, helst.)

EDIT: Bare for å legge til, jødene fikk vel tildelt land i Palestina pga jødeforfølgelsen, eller har jeg "bomlest" noe jævlig?
Sist endret av Bruskork1; 18. november 2012 kl. 16:16.