View Single Post
Vel kanskje du heller skulle se på hva ts nå har gjort for det selskapet?
Selskapet har fått muligheten til å kvitte seg med en illojal ansatt, de har ikke tapt en krone på akkurat denne saken.
Men de har som resultatet av ts sine handlinger eliminert muligheten for at den langfingrede ansatte skal stjele mer. Det er også mulig de kan avdekke evt. andre underslag den tidligere ansatte har gjort slik at selskapet kan kreve å få pengene refundert. Ts kan faktisk ha spart selskapet for millioner av kroner.

Dessuten vil det være en genial form for "voksenopplæring" om de belønner ts godt. Jo fler som hører at ts fikk belønning jo flere vil kanskje ta en like god avgjørelse som ts gjorde.

Ta meg feks. Jeg er ekstremt presset økonomisk og har vært det i et halvt år. Har bare deltidsjobb akkurat nå. Dvs sjefen ringer om noen er syke feks. Resultatet er at jeg nesten aldri tjener mer en 6-8K i måneden. Har måtte slutte med alt som vanlige folk gjør som å gå på byen, stikke på kino, spise en burger sammen med gode venner, ja helt vanlige ting kan jeg ikke gjøre fordi jeg ikke har penger. Om det var 25K ekstra på min konto så tror jeg ærlig talt at jeg ville hatt en svært vanskelig avgjørelse å ta. Og jeg kan ikke garantere at jeg hadde valgt rett. Om jeg anså at muligheten for belønning var tilstede så ville det vært et svært mye enklere valg. Og det å kunne stoppe underslag så tidlig som mulig vil jo gagne samfunnet og bedriftene det gjelder så ja jeg synes en belønning til ts er på sin plass. Ts holdt seg på den smale sti, var ærlig og gjorde de rette tingene selv om kontoen var velfylt og mange i tråden (jeg også) mer eller mindre mente ts burde ta penga. Men ts var ærlig og slikt bør belønnes.