Tråd: Ibogain
View Single Post
bia
Trådstarter
75
Sitat av Acid Vis innlegg
Helt helt rått.
Dette skal jeg prøve,mentalt klar for dette.
Har googla efter råd om å dyrke planten, finner ikke mye.
Ville jo vært enestående med en busk i et tropisk hjørne i huset...
selvforsynt!

Mener dette på alvor. Ser at frø kan kjøpes,joda, men må man vente 20-30 år til høsting,
blir det jo upraktiskt.

Ha en god dag!
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke noe om dyrking av Iboga, men det finnes et subforum på eboka.info om temaet: http://eboka.info/index.php?board=2.0

Ellers, vær forsiktig med Iboga. Det er ikke en plante man tar for "moro skyld". Jeg leste at 1 av 300 som gjennomfører en full iboga-behandling dør, og i tillegg det er en svært ubehagelig og lang behandling. Selv hardbarkede narkotika-misbrukere blir skremt. Med andre ord, dette er ikke et party-dop, men krever forberedelse både fysisk og psykisk, samt opplegg før og etter. Les alt du kan finne på nettet før du bestemmer deg for om det er rett for deg.

Jeg vil oppfordre alle som leser her å ha respekt for Iboga-behandlingen, slik at myndighetene ikke forbyr planten. Den kan hjelpe narkotikamisbrukere og personer med depresjoner, og disse gruppene fortjener et alternativ. Med andre ord, ikke vær uforsiktig med iboga. Om noen dør som følge av planten, kan det trigge et forbud. Iboga fortjener å finnes som et alternativ for dem som ikke klarer å bli kvitt avhengigheter på andre måter.

Lykke til!