View Single Post
Sitat av OnklD Vis innlegg
Dette er jo ikke engang nok til å dekke behovet i Tromsø. Langt ifra, dette er jo bare en dråpe i havet omentrent i forhold til behovet.
http://student.no/nytt-fra-nso/nso-s...tudentboliger/
Vis hele sitatet...
Greit nok, men når ble vi enige om at det var statens ansvar at alle studenter får seg billig sted å bo? Jeg har nå vært på leiemarkedet de siste 12-årene nå, og det går helt greit.. majoriteten av studenter leier jo faktisk privat helt uten problemer.

Dog ser jeg ironien, siden jeg faktisk bor på studenthybel i Tromsø nå
Tannhelse er fremdeles ikke godt nok til å gå under annen helse så vi må fortsette å betale i dyre dommer for ulykker/dårlig tannstell.
Vis hele sitatet...
Greit nok at du vil at tannhelse skal gå under det offentlige helsevesenet. Jeg er ikke uenig. Andre i tråden her kjemper for mer privat helsevesen, fordi da blir alt bedre.

Poenget mitt? Dette er ikke statsbudsjett-problem/"hvor går pengene mine" problem, men et "hva er egentlig statens ansvar"-problem som helst burde diskuteres skikkelig grundig prinsipielt uten å blande inn altfor mye annet. Det er et vanskelig spørsmål.
Studiestøtten er økt til 1,1G, fra svimlende 1G. Dette vil utgjøre omtrent ingenting i forhold til hvor mye det burde være økt med.
Vis hele sitatet...
Ingen land jeg vet om har i nærheten av like gode studiestøtte ordninger som Norge. Jeg studerer faktisk i år (tar en ekstra mastergrad) og har overhodet ikke problemer med å overleve på studiestøtta. Om man er så jævla kravstor at man enten må brenne av en hel haug penger hver eneste uke på ferdigmat/dyr utested pils/bo sentralt i Oslo så kan man fanden heller ta seg bryet med å jobbe lørdager og noen kvelder for å finansiere egne valg. Fandens kaffelatte-unger
Hva mener dere om forslaget? Har dere noen meninger om et eller er det
Vis hele sitatet...
Er forøvrig enig med menneskene som er imot bistanden vår. Jobbet selv i Sør-Sudan en stund, og er fortsatt sjokkert over hvor ineffektivt pengene blir brukt. Støtten vår til FN burde kuttes dramatisk (ekstremt ineffektivt byråkrati, høye lønninger, moderat korrupsjon og gjør absolutt ingenting nyttig noensinne), og hele måten bistand gis ut på må revurderes dramatisk. Istedenfor rammebevilgninger til forskjellige satingsområder hvor man kaster penger etter hvem enn som klarer å sette opp prosjekter med tidsriktige moteord til riktig sted og tid, så burde man støtte prosjekter man har faktisk tro på.

Mindre unødvendig styring og mer kvalitetsikring mao.
Sist endret av DumDiDum; 8. oktober 2012 kl. 21:17.