Tråd: Misantropi.
View Single Post
Ustabil nutjob
Flaskeposten's Avatar
Trådstarter
342
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Du har fortsatt valget. Du er fri til å gjøre alt du vil, men konsekvensene varierer.
Vis hele sitatet...
Hvordan er jeg fri når jeg ikke kan bestemme over eget sinn eller kropp? Hvis jeg ønsker å utforske virkeligheten med LSd og nektes, er jeg da fri? Det gjør meg til en kriminell.


Jeg tenker at misantropi er mer som en misnøye og mistro ved menneskeheten selv.
Lover og regler er noe som har kommet som et resultat av hvordan menneskene oppfører seg, vi har som art en tendens til å lage lover og regler. Politikk og lover er symptomer av menneskene, men ikke der hatet hører hjemme. Misantropi er et dypere hat for menneskene selv og alt de står for, like mye de som bryter lovene som de som lager de.
Vis hele sitatet...
Misantropi er en misnøye og mistro ved menneskeheten, akkurat slik jeg opplever det. Vi ødelegger planeten og vi påberoper oss retten til å dele inn verden i rett og galt. Vi bomber folk her og der og hevder at vi gjør det rette.

At vi har lover og regler stammer fra den tiden hvor lesekyndigheten var lav, i dag er den høy. Vi trenger derfor færre regler. Det er ironisk at man har et samfunn som er mer og mer individualistisk, samtidig som man har lover som begrenser frihet slik som patriot act og copyright lover samt at google/facebook sparer på alt du gjør. Alt du gjør.