View Single Post
Gutters hjerne er ikke ferdigutviklet(selvfølgelig plass til masse nytt der, men den er ferdig utformet) før de som regel er 18år.

Men det at cannabis konkret svekker IQ´n har tror jeg ikke helt på. Det har mye mer å si hvilken livsstil man tilegner seg ved bruker, om de ikke setter seg i situasjoner som vil stimulere hjernen intellektuelt så er det ikke rart noen ikke får nødvendig innput for å utvikle sin IQ. I litt sterk kontrast, en gutt sitter hjemme å gjør matte-lekser, en annen gutt sitter inne, blir fora på hasj og enkel underholdning.
Det er jo ganske klart at preferert stimuli for en voksen mann ofte ligger i hva han gjorde som ung, så hvis han tar en IQ-test, så kan det jo slå ut der.

Jeg røyket og koste meg mye med alkohol når jeg var 14-23, og jeg har gått fra 115 til 135 i IQ.
Kanskje jeg kunne fått mer ut av det hvis jeg hadde droppa alt, eller kanskje jeg hadde mista opplevelsen av en beroligende effekt som gir hodet mitt en avslappende ro.

Men alt er individuelt, fra genetisk grunnlag, til hvordan man doserer og bruker cannabis.
Det største problemet med cannabis og unge, er uvitenheten om hvordan det nevrologisk stimulerer deg, og det tar mye bruk før man lærer seg å kjenne noe, og noen tilpasser seg etter cannabis, mens noen lar cannabisen tilpasse seg.