View Single Post
Sitat av ztaale Vis innlegg
1. Det kunne de vel heller ikke gjort om det var f.eks en vanlig blå olabukse og blå skjorte de fikk utlevert som uniform? dette er nedverdigende og det er ikke det de er dømt til.

2. Det er IKKE en del av straffen, straffen er frihetsberøvelse.



Og ellers står det bra til i hodet ditt?
Du har kanskje trappet litt ned på medisineringen i det siste? burde kanskje få mor til å snakke litt med legen om det igjen?



For handlingen sin? jo mulig det. Men ikke ifølge loven.



Det stemmer, både i statene og i norge.




1. Nei man har det ikke sykt godt i fengsel i norge, man eksisterer og pines ikke, men det er ikke sykt godt. vit hva du snakker om!

2. Nei det er ikke som ferie på ett hotel. Vit hva du snakker om!

3. Nei i fengsel skal du ikke angre på det du har gjort, du skal rehabiliteres. Vit hva du snakker om!

4. Cellene, utdanningen, treningsrommet, hobby aktivitetene og lignende er der for at det skal bli lettere for deg å rehabiliteres, det kalles tidsfordriv og hjelper deg kanskje å la være å knivstikke cellekompisen din.. Vit hva du snakker om!

5. Du har ikke peiling på hva du snakker om så la heller være å uttale deg.
Vis hele sitatet...
Vet godt hva jeg snakker om, så ikke kom her og tro du er sjef.

Så du mener faktisk at Halden fengsel er en god plass for en mann som har begått noe ondt? Så det er greit og til og med få høyere levestandard enn andre folk som jobber ræva av seg og betaler skattepenger? DU vet ikke hva du snakker om, folk med ingenting og miste syntes det er helt GREIT og havne i fengsel her i Norge. Du får alt, kan starte utdanning (noe du kanskje ikke kunne utenfor murene), du kan jobbe (noe heller kanskje ikke kunne utenfor murene) du får tilgang til data, egen tv, eget bad, kjøkken og masse andre frynsegoder. Det er som og ta seg en tur på hytta.

Siterer nynazisten Datsik som frivillig gikk inn op politistasjonen med ladd våpen: "Jeg trives i fengsel her, akkurat som et Norsk luksushotell". Om akkurat den mannens psyke er stabil (var stabil) skal jeg ikke diskutere men for han ga fengsel en helt ny mening etter og vært innlagt/fengslet i Russland.

Det er flere i Norge med familier og jobb som lever dårligere enn de kriminelle der, hvis du på noen som helst måte syntes dette er greit så har jeg ikke mer jeg skulle sagt.

Norge har en fin politikk og rehabliteringsfase i fengsel men noe er bare for drøyt...

Det er min mening, forstår ditt synspunk- men dropp spydighetene, det kler deg ikke over det svette tastaturet ditt!