View Single Post
Opprinnelig postet av Øby
En ting er det med å kun oppleve motgang, men noen ganger lurer jeg på banala ting som hvortfor i helvete går vi på skole?

Svaret jeg gir til meg selv da er: For å få en god jobb og et godt liv.

Men hva er et godt liv? Å bare studere og bruke opp dine beste år på å lese og pugge for å bli noe som gir deg penger? Hva er egentlig vitsen med penger? Når vi dør, så dør vi og man har ikke glede av penger i likskjorta!

Et annet viktig moment er det at vi hele livet sliter for egentlig ingenting. Verden er jo håpløs, for ingen slår døden. En vakker dag parkerer samtlige her tøflene. Så hvorfor bry seg om livet?

Sannlig om jeg har noe svar på det...
Vis hele sitatet...
Ganske standard tankegang det der, ja. Nokså egoistisk også. Det er vel ganske irrelevant å tenke på hva DU trenger pengene til når du er død. Du kan vel heller prøve å tenke på alt du gir til de neste generasjoner. Verden stopper ikke opp fordi man dør.

"Verden er håpløs for ingening slår døden"
Jo, tilblivelse slår døden. Og når noe dør blir noe annet til. Og når det igjen dør blir det til noe annet. Det hjelper deg jo inn på ett annet spor, men det leder ingen vei det heller. Allikevel mer positivt.