View Single Post
Overskuddsmateriell
623
Dette ER lov, les førsteposten en gang til og dere vil oppdage siste line han skriver.

Jeg vet det er ulovelig for meg uten utdannelse og koble sammen fastmonterte elektriske artikkler. Men jeg skal ha en elektrikker til å se igjennom dette og godkjenne før det blir koblet på. Prøver bare å spare litt penger!
Vis hele sitatet...
Om huset hans brenner ned er det ikke hans problem men elektrikkern som sa dette var bra og godkjente dette.

Brann kommer som regel av varmgang i et anlegg, varmgang kommer så å si alltid fra dårlig kontakt.
Har et anlegg 230V der alle koblinger god kontakt i koblingene så vil sikringen ryke. Unntaket her er ved LANGE kabler med lavt tverrsnitt som gjør at motstanden i kabelen er så stor ved kortsluttning. Jeg har sett noe rart av folk som vistnok skal være fagarbeidere også.



Begge tegningene dine i post #8 i denne tråden vil funke, personlig ville jeg gått for strøm2.png. Dette for å unngå å pakke flere kabler inn i samme klemme.

Pass på så alle kabler er godt festet slik at det er god kontakt og ikke avisoler mer enn nødvendig.