Tråd: Romfolket.
View Single Post
Det som egentlig er ille er at det er en sak om dette, at jeg må sitte og lese om disse møkkafolka på vg.no.
De skulle fått full tank på transiten sin og en liten justering med lang batong før de ble geleidet østover.

Så snart slikt kommer i avisa blir det så mange medmennesker som skal både gi de ditt og datt til ingen nytte - snart kommer vinteren og da drar de østover og er glemt.

Har ikke rare erfaringen med sigøynere/romfolk eller hva man skal kalle de, kun en tiggerepisode i Oslo - samt at jeg har hørt noe ry. om at bestemora til bestemora mi var sigøyner. Om det er sant eller ikke har jeg ikke peil på. Jeg har ikke campingvogn..tror faen ikke jeg har hengerfeste på bilen engang. Trekkspill har jeg heller ikke btw, så jeg tror ikke sigøynergenene mine stikker så dypt.

Tiggerepisoden:
I Oslo i forbindelse med henting av en bil. Vaset rundt nedi sentrum og ventet på en kar da jeg skal innom en matbutikk og kjøpe meg snus, ikke så langt unna matbutikken sitter det en knarker med en kopp fremfor seg og samler på småpenger - som bygdetulling på byen følte jeg et snev av sympati over stakkaren. Men jeg gidder ikke å gi han penger, istedet så kjøpte jeg med milkshake, noen bamsebrød, ferdigskivet ost, skinke og majones.

Når jeg kommer ut av butikken så har det kommet en sigøyner/romfolk eller hva enn man vil kalle det bort på samme fortausområde som knarkeren satt på. Han har en krykke i den ene hånden og en kopp i den andre hånden, samtidig som han står og rister som en tulling og lager rare lyder for å tiltrekke oppmerksomhet..dette er samtidig som han nesten trør på knarkeren som sitter der - ser tydelig at knarkeren er veldig oppgitt.
Jeg sitter meg ned på huk fremfor knarkisen og skal ta frem matvarene jeg har kjøpt til han, og da tilter tullingen med krykke, og begynner å brøle samtidig som han skal grafe til seg posen min med krykka.
Mens jeg står på kne så tar jeg tak i krykken og dytter den mot han for at han skal flytte seg, plutselig så står han støtt som et fjell uten en risting og uten at krykken berører marka, han går da noen meter før han starter skuespillet sitt igjen.

Knarkeren ble veldig taknemmelig for maten og jeg går videre. Går forbi samme tullingen med krykker, og han spytter på meg da jeg ikke putter penger i koppen hans. Da blir jeg pissed og spørr wtf is your problem, han flipper da opp krykken sin og slår som et helvette etter hodet mitt. Får dukket og gått noen skritt unna, men han stuper mot meg og svinger en gang til etter meg, uten at han når meg. Siste gangen han slo, så slo han så hardt at han havnet i ubalanse, og jeg benytter det til å gi han en høvelig hard høyre - bare så pappkrus og småpenger spruter på fortauet der. Fikk det ganske travelt med å komme meg kjapt bort derfra, da det sikkert så helt sykt ut for folk som akkurat kom rundt hjørnet at jeg knaller ned en 50 åring med krykker.