View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Eks-lærer her.

Det varierer veldig fra fylke til fylke hvor mye informasjon man har om elevene, og det varierer veldig fra elev til elev også. Noen har man knapt noe på, andre ender man opp med veldig mye om.

Så fort PP-tjenesten, foreldre, rektor, politi eller andre blir involvert i en hendelse blir det generert papirarbeid. Dette papirarbeidet blir spart på. Hendelser som skjer internt på skolen blir generelt ikke loggført med mindre de er veldig stygge. Mappen følger deg i utgangspunktet fra barneskolen og ut videregående. Det er ikke noe skikkelig system for å overføre mapper, så bytter du skole litt for ofte, eller mellom fylker, så forsvinner den. Hele systemet er litt tilfeldig.

Det er meningen at kontaktlæreren skal lese denne og sette seg inn i historien din, men jeg har aldri noensinne møtt en lærer som har giddi. Dokumentene er drit kjedelige, og mange av dem er skrivi av folk som jeg ville betegne som "forbanna idioter". I skolen jeg jobbet på var det hysterisk morsomt med en rådgiver som dreiv og puttet dokumenter inn i mappene til elevene, og ble forbauset når vi aldri leste dem.

Jeg tror ikke du har krav på å lese mappen, men er du interessert ville jeg levert en skriftlig forespørsel til skolen og sett hva som skjedde.

Jeg leste noen av mappene til problem-elevene mine, og de ga meg absolutt ikke noe verdifull informasjon.. utover at mange ungdomskolelærere formulerer seg jævli dårlig skriftlig, og at spesialpedagoger er ubrukelige.
Vis hele sitatet...
Så det vil si at siden moren min trengte hjelp ang. at jeg hadde prøvd hasj og kontaktet helsesøster på skolen så kan kontaktlærer se det?
Selv om jeg ble lovet at det var kun hun og en på administrasjonen som skulle få vite det?


Sorry, er trøtt, ble sikkert en rar setning.