View Single Post
Det er sensur fra staten sin side når det bevist utelar ting som "ikke passer offentligheten".
Grunnlaget for at sluttkommentarene til vitner ikke blir vist, vet jeg faktisk ikke.

At det er faren for at han skal inspirere andre eller spre sitt budskap som er grunnen, burde han jo ha hatt brevforbud og ikke blitt vist på TV i det hele tatt, da han kan når som helst bryte ut med setninger og ord som kan ha en stor betydning før streamen rekker å bli avsluttet.
Så ser ikke på det som et godt grunnlag for å sensurere Breiviks sine egne sluttkommentarer.

Og det blir faktisk sensur mot oss som ikke har mulighet til å delta i en direktestream fra rettssalen i mitt nærområde.
Hvorfor skal bare noen få se? Hvorfor kan ikke resten av Norge/verden se, dersom de som sitter i salene har muligheten?

Jeg ville tro at det også fullt mulig kan sitte folk som kan la seg inspirere i salene som har sluttkommentarene også.

Sitat av atomet Vis innlegg
Lurer på om alle de som klager på "sensuren" hadde klaget like høylytt om det var en muslimsk ekstremist-terrorist som ikke fikk lov til å spre sitt hatbudskap i TV på beste sendetid...? Av en eller annen grunn tviler jeg, selv om de sikkert vil si nå at "joda, det ville vi ha klagd på"
Vis hele sitatet...
Hvorfor stille spørsmålet når du allerede viser stor tvil til svaret du tror vil komme?

Om tiltalte er etnisk norsk eller muslim har ingen betydning for min nyskjerrighet i en slik sak.