View Single Post
Karakterer og vitnemål kan være så misvisende uten de rette vedleggene. Jeg trengte kun å øve dagen før en prøve for å få en 5'er(De fleste fag, unntatt Norsk). Gjorde og det samme på historieeksamen: 6.

Dessverre hadde jeg sosiale forhold som mobbing, usikkerhet og paranoia; og er delvis skylden for at jeg hadde 40% fravær det skoleåret.(Den andre grunnen er viljestyrken min) Gikk glipp av de fleste prøver, kom uventet opp på en prøve i et helt nytt kapittel som jeg ikke vi visste vi hadde kommet til etc. Fritiden min ble brukt på å drive med web-design og å lese meg opp på utenom-pensum fysikk.

Sørget for å møte opp på alle realfagsprøvene fordi jeg ville brilljere i de, og gikk ut med 5 i matte og fysikk, 4 i kjemi.
Historie var og reddet pga muntlig eksamen.

Grunnen til at jeg ikke fikk IV i alle fag var fordi jeg gikk til skolepsykologen èn gang i uken, og han ordnet med nødvendige attester. I tillegg var det mye godvilje fra lærerne. Jeg skal fullføre de siste fagene på egenhånd, da det er den måten jeg best å jobbe på. I tillegg har jeg fått en erklæring fra psykologen som forklarer forholdene som jeg kan legge ved vitnemålet. Og DET er GULL verdt.

Tips: Er du smartere enn karakterene dine og fraværet ditt gir uttrykk for, snakk med skolepsykologen. Han kan muligens hjelpe deg. Jeg hadde vertfall en veldig hyggelig psykolog. (Selv om jeg fikk journalinnsikt, og der var det skrevet noe om narsissistiske trekk. Det var dog mitt forsvar mot konstant manipulering, I hope :P)