View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Blir du f.eks opphengt i et Pc-spill imens du leser?, er det f.eks andre random ting som lett og kjapt tar oppmerksomheten vekk ifra det du egentlig skulle gjøre?

Enn små doser til lesinga heller kanskje,.. liten dose vil jo bare "kvikke opp" istedenfor å også gi den gira-effekten. Hva tror dere som har nogenlunde peil på lesing + amf?

Edit; Lucy, jeg syns du kommer med gode advarsler på et potensielt farlig stoff...., men, du er liksom samtidig litt for kritisk. Det stemmer som noen her påpekte at de fleste amf-brukere ikke er misbrukere, men kun brukere. Avhengighetspotensialet er mindre enn ved mange andre stoffer. De ser nok heller amfetamin som et verktøy enn et rent rusmiddel, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ja! Pc-spill er det absolutt beste eksempelet for min del. Har ikke tall på det, men det er garantert snakk om døgn som har gått med fordi jeg bare skal "spille litt" før jeg tar tak i neste eksamensoppgave. Jeg har gjennom flere titalls eksamener perfeksjonert kunsten det er å lese på amfetamin, og selv om timene jeg kaster bort bare er en brøkdel av hva jeg gjorde for noen år siden er det fortsatt det kanskje største problemet jeg ser med lesing og amfetamin. Det må også nevnes at jeg knapt spiller pc-spill nøktern lenger, så kan tenke meg at terskelen for at en hardbarka gamer går i fellen er langt lavere.

Når det gjelder farene for misbruk så tror jeg konklusjonen man trekker vil være veldig varierende avhengig av hvilket miljø man har som referanseramme. Inntrykket jeg sitter igjen med er ihvertfall at majoriteten av de som tilstreber å bruke amfetamin som et verktøy på et eller annet tidspunkt ender opp med å missbruke det. Noen sporadisk, andre permanent. Konsekvensene for de som ender opp i sistnevnte gruppe er såpass store at jeg uansett vil være langt mer forsiktig med å bagatellisere avhengighetspotensialet enda amfetamin ikke er verstingen. Særlig med tanke på tenåringer som søker en quick-fix på motivasjonsproblemer på skolen e.l har det en nesten utelukkende ødeleggende virkning.

EDIT: Må også nevne at timelange runke-sessions er en annen versting som kniver om førsteplassen når det kommer til bortkastede timer i amfetaminrus.
Sist endret av Tøffetom; 18. juni 2012 kl. 00:06.