View Single Post
Sitat av Kamrud Vis innlegg
Heisan folkens!

Jeg har null erfaring med hasj og for meg virker det som om det kunn er snakk om "gull og grønne skoger". Er det ingen av dere som har prøvd det/bruker det ofte, som kan fortelle meg om noen negative sider ved rusmiddelet? Noen dårlige erfaringer eller lignede?
Vis hele sitatet...
Jeg har observert og erfart en høyst negativ tendens som er verdt å bite merke i.

Om man plutselig står ovenfor problemer som er utfordrende til og med mens man er upåvirket så blir det ihvertfall ikke noe bedre om man har lullet seg inn i en stonertilstand.
Slike problemer kan være så mangt, men la oss si dødsfall, samlivsbrudd, tap av arbeidsplass, problemer med politiet f.eks.

Cannabis kan ofte virke med en stagnerende effekt i forhold til hvordan man egentlig burde ha taklet slike problemer for så å ha kommet seg videre i livet, slik som man burde ha gjort så fort man kunne.
Men her er det ofte fristende å bare ty til bongen og røyke seg fra sans og samling for å slippe lettere unna, men problemet er at man bare slipper unna det å tenke, avreagere og handle helt til man tar seg en røykepause og får dratt ræva ut av sofaen.
Dette fører selvfølgelig veldig ofte til en ond sirkel ved at usunne røykevaner fortsetter som før fordi man ikke helt vet hvor man skal begynne og ta tak i problemene dersom røykingen har pågått en stund, og kanskje det utvikler seg psykiske problemer som f.eks. angstlidelser, depresjoner og usosial adferd i tillegg pga. dette.

Usosial adferd fører ofte til at man får langt mindre kontakt med venner noe som i sin tur resulterer i at man kvier seg for å ta kontakt med disse vennene etter at "det har gått for lang tid" siden sist man hadde et normalt forhold til vennene sine.
Igjen kan dette føre til at de usunne røykevanene fortsetter fordi man føler man ikke har noe annet å ta seg til uansett.
I den ene vennekretsen min er usunne røykevaner såpass utbredt at de i den gjengen som ikke har noen andre venner å omgås med blir "tvunget" til å henge med stonere og dermed skjer det ikke akkurat de største endringene i livsstilen, for å si det slik.

Min mening er at cannabis er relativt ufarlig så lenge man er bevisst på hvor ofte og hvor mye man suger i seg.
Jeg mener også at måtehold gjør at man får mye mer ut av cannabis når man først tar seg noen trekk i hyggelige omgivelser for å kose seg litt, kontra det å sitte med bongen i kjeften dag ut og dag inn mens man muncher cheez balls og drikker Cola mellom trekkene.