View Single Post
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Følger man disse rettningslinjene vil man gå i kraftig underskudd på energi, og det er langt ifra et bra kosthold. Karbohydrater er faktisk kjempeviktig(skal stå for 60% av energien). Følger du dette vil du garantert miste vekt, muskler og ikkje orke en ting.

At man kan trykke i seg sukker på en lørdag er også bare tull, bedre å ha et jevnt inntakk gjennom uka, enn at man fråtser mye en dag.
Vis hele sitatet...
Grovbrød har -masse- kalorier! Det er sukker i brød, i poteter, i nesten alt mulig vi lager av mat.

Ved å spise frukt får man i seg fruktsukker, som også er sukker. Det er sukker i brød, i melk, i veldig mye av det vi spiser til vanlig.

Jeg skrev også: "Kan spise så og si hva man vil til middag, bare man passer på porsjonsstørrelsen. De magre tinga kan man spise mer av (grønt, mager fisk)"

Det betyr rett og slett at man KAN spise fet mat som inneholder mye kalorer. Det er ikke noe galt i det, så lenge man ikke overspiser. Da holder man også maten interessant og ikke kjedelig noe som er veldig viktig.

Jeg snakker heller ikke om å fråtse på èn dag, det er snakk om å belønne seg selv for å være flink i uka. Igjen, det er sukker nok i all mat ellers, vi trenger ikke sjokolade oppå der igjen. Det er det hverdagsgodteriet som gjør en feit, ikke maten.

Uansett, det er det som funker for meg, har vært ca 10 år i jobb og vet litt hva jeg snakker om uten å være forsker på emnet.


Jeg ser du anbefaler nugatti på brødskiva til frokost, det er ihvertfall å regne som en drittdårlig start på dagen. Jeg følte meg ihvertfall ikke særlig pigg de ytterst få gangene jeg prøvde den løsningen, som følge av dårlig motivasjon.


Du snakker om at du er en treningsfreak, og ligger på 2300 kalorier om dagen. Det er jo anbefalt daglig inntak for en voksen mann, som er i fysisk aktivitet på arbeid hver dag. Så jeg ville tro at du trengte mye mer enn det. Olaf Tufte mener jeg nevnte han spite 10 000 kalorier dagen når han trente som mest.
Sist endret av Taurean; 7. juni 2012 kl. 23:17.