View Single Post
Vel for det første så må du tenke på mengden du trener daglig oppimot hva du spiser. Følger meg noe gjennomsnittelig opptatt av hva jeg får i meg om dagen, da jeg kan gå under kategorien treningsfreak og har behov for et stor mengde mat/kalorier for å dekke tapet.

Energi er viktig så jeg spiser en del pasta, det inneholder karbohydrater som er den viktigste kilden til energi for kroppen vår. i tillegg inneholder det også en relativ stor mengde proteiner som også er vitkig for kroppen. anbefalt mengde er vel ca 50- 60 gram hver dag, men spis for all del mer. Proteiner er viktig for gjennombyggning av muskler, altså resititusjon. så jeg har som regel to måltider på 150- 200 gram pasta pluss kjøtt daglig, tilsvarer ca 1500 kalorier.

frokost er gjerne to brød skiver, med alt fra nugatti til fårepølse på skiva, regner med 200 kalorier per skive.

også to brødskiver til kveldsmat igjen blir det 400 kalorier. ligger da på rundt inntak på rundt 2300 kalorier daglig. middag skal også være, men den er gjerne ikke så mye i, da det er viktig. med frukt og grønt også så får i meg litt grønnsaker også så det ligger vanligvis på rudnt 500 kalorier der.

Tar gjerne også litt frukt i løpet av dagen, her vet at jeg har litt å gå på, men blir gjerne 2-3 stk per dag.

Godteri er ikke noe jeg ser på som man skal nyte i helgene, så jeg spiser heller litt hver dag. F.eks når jeg er ute og trener tar jeg meg en sjokolade bit når jeg har behov for det.

Dette er vel ikke akkurat det ideele kostholdet, men funker bra visst man trener mye vil jeg si. Vekta mi hopper veldig mye kan variere 5 kg på 2 uker , så alt mellom 70-75 kg er vanlig (180 cm høy)