View Single Post
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg er 28 og har hatt dette kostholdet de 15 år siste årene.
Vis hele sitatet...
Du er ung med andre ord...


Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Skal vel godt gjøres å få et hjerteinfarkt med normalt blodtrykk, negativ på gentest for blodpropp, ypperlig kolesterol og immun mot stress.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært underlig om du fikk et hjerteinfarkt i en alder av 28, uavhengig av hva slags kosthold du har.

Effektene av kostholdet ditt vil vises etter lengre tid. Selv om du har et normalt blodtrykk og normalt kolesterol i dag, er det godt mulig at dette vil endre seg dersom du fortsetter med det samme kostholdet som i dag. At du er immun mot stress er fint, men det er verdt å huske på at en del får en fysisk stressrespons, uten å få den psykiske delen av det.

Faktum er, at uansett hva slags prøveresultater du har i dag, vil et usunt kosthold øke din risiko for hjerte-kar-sykdom. Selvsagt ville dette vært en enda større bekymring dersom du allerede hadde høyt blodtrykk og kolesterol. At du har et normalt blodtrykk, og et normal kolesterol er derfor positivt, og indikerer en mindre risiko for hjerte-kar-sykdom enn dersom disse verdiene hadde vært unormale.

Hva du mener med negativ gentest på blodpropp er jeg litt usikker på. Om du mener at du har blitt gentestet for defekter som kan gjøre at man lettere danner blodpropper, så er en negativ slik test overhodet ikke noe som utelukker muligheten for å få et hjerteinfarkt, men dersom den hadde vært positiv ville risikoen vært dramatisk økt.

Du burde også ha i bakhodet at det ikke bare er hjerte-kar-sykdommer man øker risikoen for ved å ha et usunt kosthold. Risikoen for kreft kan påvirkes betraktelig av kostholdet og mangelen på fysisk aktivitet. Dette er en risikoøkning du ikke nødvendigvis vil se på prøver slik som blodtrykk og kolesterol.

For meg gjør det ingen forskjell om du spiser som en søppelnerd, jeg ser nok usunne folk hver dag til ikke å bry meg om fremmede på nettet, mend et er trist dersom du tror at du er utelukket fra noen særlig økt risiko siden BT og kolesterol er normale.

Mitt råd til deg: Vend kjerringa

http://1.bp.blogspot.com/-lI0UQr2RJYs/Tw9zGwdwL7I/AAAAAAAAAAg/H6hi5XGOhuI/s1600/its_never_too_late.jpg