View Single Post
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Et uønsket barn.. Om hun bestemmer at hun vil bære fram barnet er det vel ikke uønsket? Skal hun gjøre et (ofte svært traumatisk) inngrep på tvers av sin egen overbevisning, følelse, m.m, fordi du ikke ønsker å bidra økonomisk? Hvem er det som er egoistisk her egentlig?

Jo, jeg mener at hun kunne bestemme over egen kropp. Ingen kan lage lover som pålegger et kroppslig inngrep på tvers av hennes vilje. Face the fact - er hun først blitt gravid er det ute av dine hender. Lik det eller ikke. Du får finne måter å unngå å havne i situasjonen du tydeligvis frykter. Og du, de finnes!



"..bare fordi dama ikke ønsker å svelge en pille..". Noe sier meg at du ikke har diskutert med mange jenter/kvinner hvordan de påvirkes av p-piller. Dette er svært individuelt. Ønsker ikke du å gjøre henne gravid finnes det flere ting du kan gjøre for å minimere sjansene for dette.



Du har ansvar for sexen, du har ansvar for prevensjonen, du har ansvar for ditt alkoholinntak og du har ansvar for konsekvensene av dine handlinger. Du forsøker å gjøre deg selv til et offer her og man må snakke om ansvar, alt annet blir stupid i mine øyne.

Hvordan skulle du foreslå at en lov skulle utformes som gjør det rettferdig og likestilt, forøvrig?
Vis hele sitatet...
Så du sitter her så skriver at kvinnen har absolutt ingen ansvar? Tuller du?