View Single Post
Er ikke så altfor ofte jeg kommenterer, men vanligvis når jeg kommer med noe. Så er det noe misantropisk.
For en gang skyld, så er det ikke det. (hipp hurra!)

First of all: aLmAnZo , innleggene du har kommet med er fantastisk saklige og har gjort denne natta ganske interessant! Jeg må si meg enig i det du skriver, og jeg lurte på om du kunne sendt meg noen tips til litteratur om religion på PM?

Så over til en annen sak som er off-topic, men jeg må nevne det. Eskil Pedersen gjorde det som er naturlig i en livstruende situasjon. Redde seg selv. Det er et instinkt så slår inn. Noen kan gå i mot det instinkte og fortsette "normalt". Andre kan ikke. De er ikke noe mindre mennesker av den grunn. Kailua, jeg sier ikke at du ville reagert på samme måte. Og jeg sier ikke at jeg ville reagert med å gå Jason Statham på ABB eller at jeg ville flykta. Det jeg prøver å si er at vi kan ikke forutse hvordan vi vil reagere i en sånn situasjon før vi faktisk er oppe i den. Så det er poengløst å diskutere det. Jeg kan ikke overbevise deg om at du tar feil, og vice versa. Så kan vi la saken ligge og heller diskutere det tråden handler om?

La oss nå komme til sakens kjerne, latterliggjøring av politikere. Hovedsaklig de på den høyre siden av den politiske sirkelen. Saklig kritikk av en politiker som tråkker solid i salaten, har jeg ingen problemer med. Systematisk mobbing av en politisk faksjon er litt verre å svelge.

"What comes around, goes around" sies det. Kan vi bør stoppe opp og tenke oss om, neste gang vi skal skrive "jævla rasistiske høyrevridde pappagutt!" eller "hjernevaska sosialist sauefitte!"? Eventuelt start en blogg, så kan vi slippe å ta de som bestemmer seg for å skrive sånt seriøst.