View Single Post
> implying
sqrt's Avatar
126
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er en trend ute å går som gjør det helt ok å kalle noen for rasist om de er skeptiske til andre kulturer og religioner (ergo rase har ikke noe med saken å gjøre),
Vis hele sitatet...
Jeg har også lagt merke til at rasister/fremmedfiendtlige ofte forsøker å skjule seg under et teppe av "skeptisk til [annen kultur]". Det kan nok bidra litt til hvorfor det er enkelt å hoppe til "rasist" og assosiere de to med hverandre.

mens folk som er i mot innvandring blir latterliggjort, kalt rasister og sett på som umoralske idioter.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder slettes ikke alltid. De fleste gangene jeg ser sånt skje, er når noen hopper inn i en diskusjon med rimelig kontroversielle meninger, uten egentlig å underbygge disse. Det neste er da at de setter seg selv i en offerrolle når folk ber om noe for å støtte påstandene deres, og klager på at de ikke blir tatt på alvor. I de tilfellene noen formulerer et godt argument mot innvandring, får de vanligvis også et noenlunde saklig svar tilbake.

Dessuten er ikke det å bli møtt med dårlige argumenter og latterliggjøring noe som bare skjer mot innvandringskritikere. Det er noe som skjer begge veier, og man finner alltid noen som shitposter uansett i hvilken sammenheng det er.

Eskil Pedersen anmeldte en FRPer i fjor for rasisme, for å ha sagt at “innvandrergutter blir hissigere enn norske”, og at muslimer har lavere arbeidsmoral enn andre. Begge påstandene er et objektivt faktum for alle som har kontakt med virkeligheten
Vis hele sitatet...
Det som ér et faktum er at det der er en veldig bred generalisering, over en veldig stor gruppe mennesker.

(innvandrere i norge gjør 3 ganger så mye krim som norske,
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne se noen kilder på det tallet. Det man må ta med i betraktning er at levevilkårene til ikke-vestlige innvandrere i stor grad er dårligere enn for den øvrige befolkningen, og dette kan spille en stor rolle i krimstatistikk og hvorfor innvandrere er overrepresentert i kriminalitetsstatistikk.

tallet er cirka likt for arbeidsledighet).
Vis hele sitatet...
At arbeidsledigheten er høyere blant innvandrere kan ha flere avgjørende faktorer, ikke bare arbeidsvilje, men verdt å merke seg er at denne er på vei ned.

La meg få en ting klart: dere vil ikke ofre deres ukentlige tur på byen, bruk av bensin eller avhengighet til nikotin for å redde liv. Jeg vil ikke ofre vår kultur som tar avstand fra religiøst sludder og diskriminerende "verdier".
Vis hele sitatet...
Du sier det som at man enten er nødt til å donere penger til et barn i Afrika eller dra en tur på byen. Dette er da vitterlig ikke hvordan virkeligheten fungerer. Det å gjøre en av de utelukker ikke muligheten til å gjøre den andre.

For øvrig er ikke en ofring av Norges kulturliv en nødvendig konsekvens av innvandring. Kultur er på mange måter likt språk, hvor en kultur under utvikling er en levende kultur; "kultur" er ikke statisk, og vil alltid påvirkes av andre kulturer. Dette er ikke synonymt med "den norske kulturs død" - hva nå enn det vil si.
Sist endret av sqrt; 15. mai 2012 kl. 05:49.