View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
ja, vi har jo så alt for lite kjøpekraft her i Norge. Er så vidt man kan unne seg noe luksus med all denne høye skatten. Ikke blir den brukt til noe fornuftig heller. Hvem trenger vel gratis sykehus, skole og gratis høyere utdanning - med stipend.

Personlig har jeg ikke så mye i mot dagens regjering - selv om jeg skulle gjerne hatt litt mer liberal politikk. Men selv føler jeg skattenivået er helt greit, og man har mange goder. Selvfølgelig er det mange ting i dagens samfunn jeg er ikke helt fornøyd med - som f.eks. for dårlige veier. Men jeg har liten tro på at det blir noen stor forskjell med de blå i spissen
Vis hele sitatet...
Vi har da ikke gratis sykehus, skole eller høyere utdanning i Norge. Dette betaler alle for via skatter og avgifter.

Regjeringen har skapt et samfunn hvor ekstremt mange ikke gidder å bidra fordi de kan sitte på rompa og ha det like bra.

100 % sykelønn (inntil 6 G) i 1 år er galskap. Hvorfor skal en som sitter hjemme og bla. sparer reisekostnader til jobben ha like mye betalt? Idioti.

10 % uføretrygdede er galskap.Norge har blitt et land av mennesker som krever og krever, og regjeringen deler ut med et smil rundt munne. Når 20 åringer bli uføre fordi de får psykiske problemer når de skjønner at ikke alle kan få drømmejobben rett ut av skolen er det noe alvorlig galt i samfunnet.

Folk må skjønne at man ikke skal få alt servert på et sølvfat. Dette har fungert i noen år, men nå er det åpenbart at endringer må til hvis vi som nasjon skal ha en tilsvarende velstand de neste generasjonene.

Det er på tide at vi får en regjering som sier at nok er nok. Vi kan ikke fortsette å sy puter under armene på de som ikke gidder å bidra med noen ting.