View Single Post
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Afasar Vis innlegg
Jeg skjønner synet ditt når du har det vestlige som ideal, og ser på våre verdier, holdninger og kulturelle særpreg som overlegne alle andre. Jeg har hørt det før, kapitalister som sier at vi hjalp indianerne og at det tross alt var godt for dem at vi blandet oss inn i deres affærer. Det er en holdning som gjør meg kvalm, se hva det har ført til. Mange plasser i verden hadde nok hatt det best uten den vestlige landeplage, med deres kulturer, tradisjoner og verdier.
Vis hele sitatet...
og da mener du vi skal gå hvor mange år tilbake i tid for å tilfredsstille ditt hat mot kapitalisme? 100 år? 200? 500? skal vi kvitte oss med alt av teknologi? det er trossalt at produkt av kapitalismen.

det er og den eneste grunnen til at du har muligheten til å ytre meningene dine her på forumet, den eneste grunnen til at vi har medisiner som fungerer istedetfor urter, ritualer og å be til gudene.

igjen, når den du elsker mest på jord ligger på sykehuset med en ellers dødelig sykdom full av smerte du sannsynligvis aldri har opplevd selv, og deretter blir kurert med moderne medisin og teknologi, da kan du komme tilbake og klage på kapitalismen og hvor ille den er.

eller er du så sterk i din overbevisning at du kanskje ikke hadde ønsket at personen skulle overleve? han/hun skulle heller dødd, ettersom den forferdelige kapitalismen er årsaken til at han/hun kan helbredes?