View Single Post
Hadde en litt spesiell opplevelse med noe antidiarè-medisin for en måneds tid siden når jeg var i utlandet.
Settingen:
Dette landet har da ikke spesielt god kontroll på hva som er kontrollerte substanser, endte opp med noen formidable piller med endel atropin i (alkoloid som finnes i datura).
Disse var helt suverene mot diarè, slutta på fem min.
Problemet var at jeg tok dobbelt så mange som jeg skulle, og fikk i meg en ukjent (men lav) dose atropin.

Jeg skulle ta flyet til Dubai på vei hjem til Norge, og spiste pillene mens jeg satt på flyplassen for å ikke måtte springe noen plass (på dass) med masse væpna vakter rundt meg når jeg ikke hadde rukket fram dit engang.

Poenget:
Fikk noen veldig svake fargehallusinasjoner (CEV) med uklart syn som om jeg var litt svaksynt, følte meg også ganske bra, men hadde litt vondt i hodet. Alt i alt en ganske trivelig sak da jeg skjønte at det ikke var noe særlig mye sånn egentlig, hadde bare tatt en hel dags dose på en gang istedet for fordelt på tre tidspunkt (ikke så lett å forstå engelsken der).
Gikk over etter kanskje en times tid, men hadde litt tåkesyn i 3-4timer, selv om dette kan skyldes at jeg ble trøtt etterhvert.

Uansett: beste magefikserpillen jeg noensinne har tatt, bortsett fra at jeg endte opp med mild forstoppelse i nesten to døgn og litt vondt i hodet en kort stund.
Føltes godt og var litt morsomt av en eller annen grunn, og en veldig mild, men trivelig hallusinasjon.

Bare sånn for sammenligning så man kan se de absolutte ytterpunktene av dosering.