View Single Post
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Selvfølgelig er det riv ruskende galt, tilogmed språket vårt ville nok vært visket ut lenge før den tid.
Vis hele sitatet...
Språket vårt er da under utvikling hele tiden, på godt å vondt. Personlig har ikke utviklingen plaget meg og jeg selv står fritt til å prate akkurat som jeg selv ønsker. Så for mitt vedkommende er ikke dette noe jeg nevneverdig bryr meg om. Men for dem som skulle ønske at språket vårt står på stedet hvil står de fritt til å gjøre sitt for at dette blir tilfellet, selv om det nok ikke blir en enkel jobb.

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Jeg har møtt etnisk norske fra oslo som utrolig nok snakker gebrokkent norsk fordi det er det de hører rundt seg/lærer hele tiden
Vis hele sitatet...
Om du holder deg sammen med en gruppe folk hvor alle er dårlig i en spesifikk ting, så vil jeg annta at du heller ikke blir noe stortalent i det heller. Jeg kjenner også andre generasjons innvandrere som bestitter mye større norsk språkkunnskap enn hva jeg og veldig mange andre etnisk norske gjør.


Sitat av skukketrure Vis innlegg
Tipper du ikke har vært nedi "gryta" å sett tingenes tilstand med egne øyne
Å tro at 100 mill muslimer vil konvertere til kristendommen er vel enda mer naivt en å tro på julenissen
Vis hele sitatet...
Om planen din er å konvertere 100 millioner muslimer til kristendommen, så lykke til med det. Dette er ikke mitt ønske. Jeg synes hvert enkelt individ skal kunne bestemme sin egen religion. Tror heller ikke det er noen automatikk at barn til muslimer som vokser opp i norge blir muslimer, selv om en god del nok vil bli påvirket av sine foreldre.

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Nå (en så lenge) er jo etniske nordmenn sterkt overeresentert av landets innbyggere å har derfor langt større påvirkningkraft en i ditt senarie , men jeg tror allikevel ikke du trenger så mange fingre å tær for å klare å telle hvor mange som har konvertert fra islam til kristendommen
Vis hele sitatet...
Det går helt fint for meg om ikke vi "etnisk norske" er overrepresentert i norge, så lenge Nordmenn er det.