View Single Post
Sitat av tgod Vis innlegg
Har fulgt nøye med på rettssaken, og synes mannen er ekstremt god til å snakke for seg, og fremstår ikke som noen hvem som helst. Alt det han utførte 22. juli er heller ikke noe man bare kommer på å gjøre, det krever planlegging. Har man lest manifestet og hørt litt om alle planleggingen hans så skjønner man at det her var tenkt nøye gjennom.

Sikkert mange som ikke er enig med meg, men det er hvertfall min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg leser stadig om folk som mener Breivik er et høyreekstremt geni og at han er smart. Fortell meg gjerne hva som var så brilliant med planen hans, for det lurer jeg nemlig veldig på.

Spør du meg er han langt i fra smart. Han er derimot dedikert til en ekstremt forstyrrende ideologi, og det er bare han og ideologien som står i fokus. Det skal ikke et geni til for å kunne lage en bombe (bare se på noen av brukerne på forumet), og det skal ikke noe geni til for å kunne kjøre fra Oslo til Utøya for å drepe uskyldige, ubevæpnede barn som aner fred og ingen fare. Det er på tide at vi avmystifiserer denne mannen og innser at han er en stakkarslig narsissist, totalt på jordet og helt i sin egne lille ideologiske verden.

Mannen er langt i fra smart. Han har bare klart å planlegge litt lenger enn en gjennomsnittlig høyreekstremist.