View Single Post
Kjenner jeg blir litt provosert selv, men innlegget hans er et interessant innsyn i bakgrunnen til at så mange i Norge har sine inntekter fra staten uten å jobbe.

Folk har så store forventninger til hva de skal jobbe med. Det skal så mye til for å gjøre folk tilfreds med tilværelsen. I alle fall når man ser rundt seg og ser vellykkede mennesker i alle bauger og kanter. Det er nok blitt slik at nesten ingen lenger føler seg tilfreds før de har en jobb man gleder seg til å gå til hver dag samtidig som man tjener en halv mill i året.

Sitat av woff Vis innlegg
Noen svindler NAV bevisst ja... Svindler jeg? Har vært NAV-klient drøyt et år nå. Jeg fikk 'sparken' i firmaet jeg jobbet for i 15 år fordi jeg stod på min arbeidsavtale (som riktignok arbeidsgiver fikk ugyldiggjort..). Har jobbet i drøye 30 år for to forskjellige arbeidsgivere. Nå har jeg passert 50 og så vidt jeg forstår er jeg uaktuell på arbeidsmarkedet grunnet alderen.
Jeg trives med 'NAV-lønna' og det faktum at jeg ikke 'stjeler' en arbeidsplass for unge som trenger en sånn plass. Så jeg er vel en snylter jeg også da?
Vis hele sitatet...
I Norge er det mer eller mindre ingen arbeidsledighet så du vil ikke "stjele" arbeid fra noen. Hvorfor prøver du ikke å få deg en jobb? Er det for stress i forhold til å få pengene fra meg?