View Single Post
Hei Dagger.
Tenkte jeg skulle dele litt av mine synspunkter ang rus bruk, for du skremmer meg litt med det du sier. Du skriver; Jeg var som de fleste stonere, sverga på å aldri bli som "narkisene" og holde meg til cannabisen og hadde ekstrem stor tro meg selv.
Du skriver at du hadde stor tro på deg selv, men hvorfor gikk du da videre til andre rusmidler? Hvorfor begynte du å misbruke? Dette får meg til å tro at du ikke hadde så stor tro på deg selv (for hvis ikke er jeg i trøbbel).
Min tro på meg selv kommer i form av disiplin, og måten jeg opprettholder min bruk av cannabis gjennom regler.
Nr 1: Man skal aldri røyke alene! No matter what!
Nr 2: Ikke røyke for å flykte, men for å kose ( her mener jeg det hadde vært bedre med et mer åpent samfunn, slik at vi som røyker kan komme ut å møte folk og ikke flykte innendørs og forsvinne vekk)
Nr 3: Ikke bruke mer enn 1000kr i mnden(Dette er et beløp som funker for meg, 5g holder i 1-2mnder) Men ha et fast fast beløp som ikke kan overskrides.
Nr 4: Aldri bruke andre stoffer enn cannabis og alkohol (klar jeg har lyst, jeg tipper heroin har den feteste rusen som fins, men er det verdt det tenker jeg? Ut fra det jeg ser på gata i oslo og historier som din, så kan det ikke være en mulighet for at det er verdt det. Ha vilje til å si nei! Jeg er fornøyd med det jeg har nå og ønsker ikke mer og tør heller ikke ta sjansen)

Disse reglene skal aldri brytes av meg selv, og med dette føler jeg ihvertfall at jeg har god kontroll på røykingen.

Kanskje folk syns mine regler er dumme, men jeg opplever at regler bør være så konkrete som mulig når det kommer til rus og risikogleder. Kan reglene misbrukes så er det fort gjort å si; Bare idag, og da er løpet (kanskje) kjørt.

Lykke til videre, klem fra foX
Sist endret av mtN_foX; 25. mars 2012 kl. 19:01.