View Single Post
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Og du hadde da, til tross for at jeg kanskje er en søt ung jente, godtatt sjefen din sin bemerkning om at jeg ikke får bruke deres tjeneste fordi jeg er østblokk/muslim/kvinne. Du hadde ikke følt ubehag å måtte avvise en (tilsynelatende) uskyldig person på bakgrunn av sånt?
Vis hele sitatet...
Jo selvsagt ville det vært ubehagelig. For meg personlig ville det føltes direkte kleint og jeg ville selvsagt følt at jeg gikk på akkord med min egen overbevisning.

Men jeg ville gjort opplevelsen så smooth som mulig, vært hyggelig og smilt og funnet en plausibel grunn for at det ikke blir noen handel denne gangen. Jeg ville selvsagt vært hyggelig og smilende og aldri avslørt den egentlige grunnen til at sjefen tok en slik avgjørelse.

Å jobbe som selger er ofte kleint. Det føles kjipt å ikke møte kundenes ønske om rabatt, det er også kjipt å kjøpe inn biler til ekstra lav pris kun fordi du skjønner at kunden trenger kjappe kroner. Det er i det hele tatt mange ting som kjennes kleint for selgere.

Men til syvende og sist har man en jobb man skal utføre - og man må sette bedriften først og kan ikke ta hensyn til sine følelser støtt og stadig, for ellers ender man opp som arbeidsledig.
Sist endret av random67489; 16. mars 2012 kl. 23:30.