View Single Post
Det hjelper ikke å argumentere som dere gjør. Vi kjenner ikke den fulle bakgrunnen for at sjefen bestemte at det ikke skal kjøpes bil av den kunden. Ingen er pliktige til å kjøpe bil, uansett hvem kunden er.

Ts har en jobb å gjøre, det er derfor han mottar sin lønn. Sjefen har bestemt og da må ts utføre.
Selvsagt kan ts lage en stor sak av dette men hva skjer da tror dere?

Jeg vet mange som ville brukt første sjanse til å kvitte seg med ts. Selvstendig næringsdrivende kjenner ofte andre som driver i næringslivet og de snakker sammen. Om ts blir uten jobb og skal ut å søke så vil han da kun få en helt standard attest fra sin tidligere sjef - for sjefen vil jo ikke gi en god attest om han syntes ts handlet illojalt. En ny potensiell arbeidsgiver vil så ringe å sjekke referansen og spør da bilforhandleren hvordan ts skjøttet jobben sin. Vel da får han sikkert høre at ts ikke er til å stole på og at han er illojal. Den potensielle sjefen vil si til ts at de ikke har noen ledig stilling for øyeblikket eller at en med bedre kvalifikasjoner fikk jobben. Så er veien kort til nav......

Og nei lily bowen jeg hadde selvsagt ikke sagt noen grunn til at jeg ikke ville handle med deg, men om sjefen min hadde bestemt at vi ikke skulle kjøpe bil fra deg så hadde jeg sendt deg ut døra med et stort smil og sagt "beklager frue, den bilen passer ikke for oss akkurat nå - forsøk finn.no - også får du ha en riktig fin dag".
Sist endret av random67489; 16. mars 2012 kl. 22:44.