View Single Post
Sitat av Detectable Vis innlegg
Kan si at det dreier seg om en av de letteste bilene å selge i markedet i dag. Så det blir litt tynt å avvise på grunnlag av det.



Mannen var velkledd, pratet godt norsk og var registrert som rettmessig eier av kjøretøyet.
Vis hele sitatet...

Vel - tenk deg om en gang til. Om det var så enkelt å selge den bilen hvorfor kom fyren til deg og ikke bare annonserte den på finn?

Du kan selvsagt velge å være naiv og dra lua godt ned i ansiktet men ærlig talt. I din bransje er det faktisk også mange som nekter så SELGER biler til "de der". Tror du alt dette kun er et uttrykk for at bilbransjen hater sigøynere?
Nei det har ikke med det å gjøre - men biler kan være svært kostbare gjenstander og hvem må ta tapet om det er noe gæernt? Jo det er sejfen/bedriften.

Better safe then sorry sier nå jeg....

Ok glem nå de rådene du har fått om å offentlig ut med saken - da er du uten jobb før du får sukk for deg. Og er du fra en liten plass blir det nok svært vanskelig å få en ny jobb. Ulojale ansatte står sjeldent høyt i kurs og jeg tror nok det er akkurat det sjefen din vil tenke om du går i avisen eller andre plasser med denne saken.

Det er vel stort sett slik at bileier nesten alltid tjener mest på å selge bilen sin selv, privatpersoner gir jo aldri garanti uansett. Det gjør en bruktbilhandler og dermed må han kjøpe inn bilen rimeligere.

Sitat av sibbeee Vis innlegg
Er mange sin erfaring at Sigøynere lever å stjele/svindle. Er mange grupper som lever av dette. Mitt poeng er at bilen burde blitt vurdert på samma grunnlag som din og min ville blitt.


Vis hele sitatet...
I all edruelighet så la oss nå være realistiske. Dette er ikke rasisme det er ren statistikk. Statistisk er det svært ofte krøll med "de der" og bilkjøp og eller bilsalg. Det er faktisk bedrifter i Norge som har gått konkurs som følge av handel med "de der".

Grunnen er at om det viser seg at kjøretøyet er feks stjålet så vil da politiet hente kjøretøyet og bedriften har tapt alle pengene. Hva om det er feks en Mercedes til 700.000 kroner som forsvinner ut av butikken bakpå en bergingsbil? Et så stort tap kan alene være nok til å velte en mindre bedrift.

Sjefen har alt forklart situasjonen og gitt klar beskjed om den bilen skal de ikke kjøpe.

Lojaliteten hos en ansatt er hos bedriften. Biler kan avvises dagen lang uten at noen kan "ta deg" på det.

Gi kunden beskjed om at den vil dere ikke kjøpe. Ferdig med den saken. Ikke noe om årsak eller noen ting bare si han kan selge den på finn.