View Single Post
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Det høres sikkert fint ut med "vår innsats, og et sted å begynne" men det er nok desverre på ingen måte gjennomførbart, hovedårsaken til det er at det er tatt inn ALT for mange, sånn at det i visse bydeler er som små utgaver av andre land. Det sier seg selv at det er ikke er velvilje i disse bydelene til å plutselig skal ville la seg integrere (jeg snakker da om de relativt lukkede miljøene vi ser manga av i oslo) de har massivt med sine egne landsmenn og sine egne å vante kulturer å omgås med , så hvorfor i all verden skal de plutselig ville omgås andre mennesker(nordmenn) der det oppstår kulturkonflikt om språkproblemer når de har drøssevis med sine egne å omgåes med ? ikke at jeg ikke fårstår de godt, jeg ville heller ikke gått med å på plutselig leve etter deres kvinnesyn og vanskelige språk hvis jeg flyttet til iran hvis jeg kunne bo i en bydel med drøssevis med nordmenn (jeg regner med at den oppfatningen går begge veier)
Vis hele sitatet...
Årsaken til at det ikke er gjennomførbart pr dags dato, er at det ikke finnes vilje til å gjennomføre det. At det er alt for mange ikke-integrerte innvandrere her er det ikke noe tvil om, og at disse ghettofiserte områdene er et stort problem er jeg også klar over. jeg deler imidlertid ikke ditt syn om at dette er et uoverkommelig problem. Jeg tror en holdningsendring fra den ene siden vil påvirke den andre, og på sikt bedre forholdene. For meg er det helt logisk, men jeg har jo absolutt forståelse for at mange har et mer pessimistisk syn på situasjonen.