Tråd: Vietnam-tur
View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jente på et marked i Kon Tum: Det lyse på bakken bak henne (skrå nedenfor til høyre for skuldra) distraherer. Det samme gjør den lyse flekken i øvre høyre hjørne.
Gammel dame bærer på kvist: Ønsker meg tettere crop
Motorsykkelen: Telefonstolpen og ledningen fra den forstyrrer litt.
Fansipan: Omnomnom. Er dog en liten lys flekk ganske langt nede i bildet, litt til venstre for senterlinjen. Bittelitt unsharp mask kanskje?
Høvding: Vil ha ham mer i senter.
Kamerat: Vurdert å croppe litt ovenfra for å fjerne den tynne svarte streken til venstre?
Jente i Khe San: Litt mye luft til høyre, litt lav kontrast.

Hvordan bærte du rundt på kamerautstyr? Veske, beltesystem e.l.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldinger! Jeg har øvd lenge på å ta bilder bare for denne ferien!

Jeg bærte alt i en vanntett bag som jeg kjøpte i Thailand. Det var egentlig ganske dritt å ha en bag rundt halsen hele tiden, så til slutt i ferien min fikk jeg tak i en billig, men veldig fin, kamerabag.
Jeg hadde også med meg stativ, og det var det dummeste jeg kunne hatt med! Tung og kludrete saker som ikke hører hjemme på en motorsykkeltur!
Sitat av sondbjo Vis innlegg
Flotte naturbilder, minnet litt om et tropisk Norge

Du hvar ikke redd noen gang da?(trafikkmessig) Jeg hadde aldrig turt å kjøre der. I hvertfall om trafikken er som i Ho Ci Min. Går trafikken like sakte på bygda som inne i HCM? Jeg er i Laos nå og trafikken her er lignende bare at det ikke er så mange motorsykkler som i Vietnam...
Vis hele sitatet...
Jeg var redd første dagen. Kjøpte motorsykkelen i HCMC og endte med å stå opp halv fire på morgenen for å unngå trafikken. Men trafikken er ikke et stort problem. Her er det rett og slett snakk om å være egoistisk og tenke på seg selv. Vikeplikt er ikke-eksisterende og folk gir bengen i deg så lenge du sitter på en motorsykkel.