View Single Post
Fy søren, så sykt drittsekk gjort. Du kan ikke la dem fortsette slik.
Du skriver at du er 15-16 år, regner med at du går i tiende klasse?
Jeg vil tippe at dette er noe som kan forandre seg, særlig fordi du er ung og går på ungdomsskolen. Det er alltid vanskelig å være annerledes på ungdomsskolen. Du kommer til å møte mennesker som respekterer deg for nøyaktig den du er. Når du blir eldre kommer også kameratene dine til å vokse, du kommer til å få deg nye venner og kunne være den du er uten å være redd. Jeg kan nesten love deg at det blir bedre når du blir eldre. Det er alltid veldig vanskelig å komme ut av skapet som fjorten-femten år gammel gutt, det er kanskje den vanskeligste tiden å komme ut på, og i tillegg er du gutt, noe som gjør det enda vanskeligere.

Jeg veit at det er dritt å ha det sånn, og jeg føler med deg. Ingen fortjener å bli trakassert for hvem de er. Jeg vil råde deg til å ikke gi deg, snakk med helsesøster, snakk med lærerne og foreldre på nytt. Du kan ikke akseptere å bli behandlet på den måten her. Jeg vet at det er vanskelig å si ifra, det er vanskelig å være aleine mot alle.
Jeg vet ikke om du lever i en liten eller en stor by? Det har litt å si for hvordan du bør reagere, og hvordan det kan utvikle seg.

Uansett fortjener du på ingen måte det her. Når det går så langt som at du får fysiske skader som folk kan se og vet om, er det nesten merkelig at ingen gjør noe. At lærere eller andre myndighetspersoner ikke griper inn, er en skam. Noe må ihvertfall gjøres. Ikke aksepter dritt fra disse folkene, det er mennesker du kan heve deg over, og som du kan klare deg fint uten. Men jeg skjønner godt at det er veldig trist å være alene og ikke ha noen venner, og da hjelper det ikke alltid å tenke på at de er dårlige mennesker. Mest sannsynlig vil det iallfall bedre seg når du blir eldre, og kanskje ville jeg bedt om å få bytte skole. Iallfall burde du prate mer med lærerne dine og foresatte. Ikke la dem vifte det bort, det her er alvorlig.

Bare si ifra hvis du vil snakke, jeg veit godt åssen du har det (: Håper det ordner seg etterhvert, utrolig mye lykke til.