View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Mulig verdensmester blir å ta i litt, men du sa bland annet "regner med at jeg kan velge hvilket firma jeg vil" og "Regner med at alle elektrikere får firmabil". Du har ikke engang begynt i læra enda og forventer å få firmabil? Vel, som sagt kan man få firmabil som lærling, men dette er langt fra noen selvfølge og helt avhengig av hvordan og hvor du jobber. Mulig jeg har feiltolket deg, men jeg får inntrykk av at du er veldig selvgod, noe som kan bli tatt dårlig i mot, da skolegang ikke kan måle seg med erfaringen du får av å jobbe. Så det er ofte en fordel å være litt ydmyk i kombinasjon med å være sikker på seg selv, bare et råd og ikke vondt ment.
Vis hele sitatet...
Det med at jeg regner med at alle elektrikere får firmabil var at det blir veldig upraktisk å ikke ha det med tanke på utstyr som må fraktes.
Er selvfølgelig ikke bråkjekk som lærling(eller noen gang), ydmykhet er viktig.



Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Om du kun tenker lønn, så ville jeg prøvd å få lærlingplass som heismontør eller energimontør, der er lønna veldig høy.

For å sette deg litt på plass så kan du bare drømme om at du kan få hvilken som helst lærlingplass du vil. De fleste får lærlingplass etter utplassering fordi da lærer bedriften om personen og det betyr mye mere enn karakterer på skolen. En hver person kan lære teorien, men det er en annen ting om du er riktig person til å jobbe Ta deg turer rundt, del ut søknader så du har mange muligheter. Du kommer nok til å få mange avslag.

Hilsen Elektriker.
Vis hele sitatet...
Energimontør var noe av det jeg hadde i tankene, men etter å vært utplassert 2 uker fant jeg ut at det ikke var like interessant for meg og det var MYE venting dvs mye av tiden gikk til kaffedrikking på brakka.

Synes det er litt merkelig at jeg blir oppfattet som "bråkjekk" fordi jeg tror at jeg kan få lærlingplass de fleste steder, når jeg er en arbeidskar, fungerer godt sosialt og har gode karakterer.