View Single Post
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Det må du i utgangspunktet skatte av. Det er en fordel for deg, dermed skattepliktig "inntekt"
Vis hele sitatet...
Tror nok det er firmaet som skatter det for oss. Er veldig gunstig å ha bilen utenfor huset om man må ut på utrykning i forbindelse med feilmeldinger man får utenfor arbeidstiden.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Mulig verdensmester blir å ta i litt, men du sa bland annet "regner med at jeg kan velge hvilket firma jeg vil" og "Regner med at alle elektrikere får firmabil". Du har ikke engang begynt i læra enda og forventer å få firmabil? Vel, som sagt kan man få firmabil som lærling, men dette er langt fra noen selvfølge og helt avhengig av hvordan og hvor du jobber. Mulig jeg har feiltolket deg, men jeg får inntrykk av at du er veldig selvgod, noe som kan bli tatt dårlig i mot, da skolegang ikke kan måle seg med erfaringen du får av å jobbe. Så det er ofte en fordel å være litt ydmyk i kombinasjon med å være sikker på seg selv, bare et råd og ikke vondt ment.
Vis hele sitatet...
True that. Selv om man er flink på skolen, kan man fortsatt suge som håndtverker ute i felt. Dessuten er yrkesfagkarakterer ikke noe særlig å skryte av mener jeg.

I et elektrikerfirma i hjembyen min har de en million firmabiler. Tror de fleste blir brukt til felles, og da er det samme om lærlingen eller elektriker kjører.
Sist endret av mo3; 2. februar 2012 kl. 17:00.