View Single Post
I lærlingtiden SKAL du og har krav på den lønnen som elektrikerlærlinger skal ha(lærlingsatser). Men med elektrikerlønn så varierer det faktisk endel, kommer helt ann på hvor mye sjefen vil gi. Ligger vel rundt 200 kroner timen.

Jeg hadde ikke Firmabil i første firmaet mitt, regn heller ikke med å få det i lærlingtiden din, selv om jeg ikke tror du forventer det. Sånn som jeg har forstått det er det fullt mulig å bare gå gjennom en kort periode med kursing for å bli heismontør etter avtatt svennebrev i Elektriker Gruppe L.

All kjøring av firmabil i arbeidstiden skal dekkes av firmaet. Sånn med kjøring utenfor arbeidstider er strengt forbudt og en form for skattesnyting, det er da hvis bilene bare er registrert for arbeidskjøring(en haug med skriv om dette på nettet, bare søk på "kjøre firmabil privat". Vi måtte installere Gps sendere i våre biler for å registrere alt som ble kjørt, men nok om det.

I hovedsak så avhenger alt på hvordan innsatsen din er, og hvor mye fravær du har når du er i en prøveperiode eller utplassert. Begge firmaene jeg har jobbet hos innenfor lærlingtiden min har rett ut driti i karakterene mine. Det har faktisk lite å si ute i arbeidslivet.