View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det var ikke jeg som begynte å sammenligne 1-2 pils med 1-2 joints. Jeg begynte først å argumentere for at det er vanskligere å misbruke alkohol, som i å drikke en halv liter vodka, enn cannabis. Det var Lucy In The Sky som så argumenterte med at man kan misbruke alkohol selvom man bare drikker 1-2 pils.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med Lucy i at det er mulig å misbruke selv mindre mengder alkohol, noe jeg har vist. Jeg er derimot uenig med deg i at det er rimelig å sammenligner 1-2 pils med 1-2 joints, noe jeg også har begrunnet.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er da mye enklere å skjule at man er ruset på cannabis enn alkohol. Har sittet i uttalige skoletimer ballefjern, null stress..
Vis hele sitatet...
At en lærer ikke klare å skille en slask som sløver i timene fra en ruset slask som sløver i timene er ikke et særlig slagkraftig argument. Det der slipper du ikke unna med i situasjoner som krever noe av deg. Det er forøvrig også et av mine poeng.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Argumentene deres bunner jo ut i at siden alkohol kan brukes i mindre doser, vil dette gjøre avhengighetspotensialet større enn det av hasj. For det første ser ikke jeg på 1-2 pils som et problem whatsoever. De har argumentert for at det kan være misbruk i de tilfeller hvor deprimerte tar seg et par pils på kvelden for å få sove for eksempel. Vel, jeg tror dette gjelder utrolig få da 1-2 pils ikke gir meg noe som helst, selvfølgelig er det individuelle forskjeller her, men er du deprimert er ikke 1-2 pils nok til å numme ut de fleste..
Vis hele sitatet...
At ikke du ser på 1-2 pils som et problem whatsoever, eller at 1-2 pils ikke gir deg noe som helst, er ved siden av poenget. Det var dette med å se forbi begrensingene av dine egne erfaringer igjen.

Jeg er forøvrig ferdig her nå.