View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
«Gidder ikke» blir brukt på forskjellige måter. Mener du at du faktisk ikke orker styret med å finne en lovlig plass, finne ut om den passer deg mtp. kvalitet o.l., og styret med betalingen?

Eller er det «har ikke lyst» du mener?
Vis hele sitatet...
Det blir vel at jeg ikke har lyst.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Tenker vi tar for oss dette utsagnet så snart du har kilder til det.Hva får du ut av dét?
Vis hele sitatet...
Du får først komme med kilder når du kommer med en kontroversiell påstand. Logisk sett er det ingenting med piratkopiering som tilsier at det skal hjelpe artister.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg kan forstå en frustrasjon over hvordan det virker at folk ter seg, men dette virker som et irritert og hyklersk utbrudd, og ikke mye grunnlag til diskusjon.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke hyklersk, jeg ber ikke folk om å slutte å piratkopiere. Jeg bare syns mange av argumentene og unnskyldningene deres for å drive med det er tullete. Joda, det er et irritert utbrudd, men det betyr ikke at det ikke gir grunnlag for diskusjon.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Tvert imot? På hvilken måte? Fordi man får opp relaterte videoer?
Vis hele sitatet...
Blant annet. Youtube er muligens nettstedet som introduserer folk til ny musikk i størst grad. Å laste ned fra Youtube er fullt mulig, men det er ikke like enkelt som torrents. Hvis torrents ble ulovlig ville jeg kjøpt CDer oftere, selv om Youtube fortsatt er der. Jeg tror det vil gjelde de fleste, kanskje ikke de som liker 1-2 sanger per artist, men når man liker å ha hele album i musikk-programmet sitt blir det slitsomt i lengden å måtte gå gjennom Youtube, og tagge mp3ene selv og få varierende kvalitet.