View Single Post
Begynner å bli lei av alle de idiotiske argumentene for piratkopiering som har dukket opp i det siste. Jeg laster ned selv, men innrømmer værtfall at den eneste grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg ikke gidder å betale for det.

Megaupload var tatt ned for noen dager siden, og folk klikker. "Å ta ned megaupload er det samme som å ta ned en hel bank bare fordi en person har ulovlige penger der!!" NEI. Å ta ned megaupload er det samme som å ta ned en bank hvor 80% av omsetningen er mafiavirksomhet. JESUS. At det er brukere som laster opp det ulovlige materiale er irrelevant, da de som styrer siden er fullt klar over dette, og de vet at piratkopiering er grunnen til at de tjener 40 mill i året. Hvis du er pissed fordi du hadde backup på Megaupload, er det fullt fortjent da det må være den verste backupen jeg har hørt om.

Så har vi de som ljuger til seg selv ved å si at piratkopiering hjelper artister. Det er feil. Uansett om du kjøper noen CDer du laster ned, har fortsatt 90% av musikklyttere mange sanger de liker, men aldri har kjøpt. Mange band går under pga piratkopiering, da de ikke tjener en krone på å selge noen tusen album, og å spille support for et relativt lite band gir heller ikke penger å leve av.

Poenget mitt er ikke at man skal starte en krig på piratkopiering. Jeg vil bare at folk skal innrømme at de piratkopierer fordi de er gjerrige/fattige, og at folk skal slutte å whine når sider som Megaupload blir tatt ned.
Sist endret av bloodshotEyes; 20. januar 2012 kl. 17:37.