View Single Post
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
656
Religionsdelen av denne debatten skal jeg la ligge. Men hvorfor kan dere ikke heller ta det voksent og vise respekt for lærern(e) deres og deres ønske om at elever skal ta av hatter/lue/capser når dere er inne og har undervisning/spiser.

Mange(!) av dagens unge evner ikke å vise, eller forstå at voksne vil barn og skoleungdom det beste. Og det er å lære dem det faglige slik at de er rustet til studentlivet og jobb. Å være trassig på dette er noe som bare vil slå tilbake på deg/dere.

Men dere kan velge og syte og whine om detta til det uendelige til lærerne deres på skolen, det eneste som kan skjer er nedsatt oppførsel/ordenskarakter.

I arbeidslivet derimot som dere helt sikkert skal ut i om noen år der er det regler, normer og krav som blir stilt. Og da innretter man seg sin overordnede og den kulturen som er på arbeidsplassen.

Men, misforstå meg ikke, jeg bruker ofte caps selv til å vise tilhørighet (hockeylag), men jeg ser an situasjonen og stedet. Det er ikke alle steder hvor det sømmer seg å bruke streetwear. På jobb, skole og i sosialesammenkomster unngår jeg dette og er kledd casual, mens med venner og familie hjemme så kan jeg gjerne være litt mer uformell, om vi kan si det slik.

Don't' fight a battle is there is no value in the win - Erwin Rommel
Vis hele sitatet...