View Single Post
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Men så har du alle disse fjortissjentene som kjøper det og det tar av og blir som det har blitt. Jeg har måtte overtale venner for å ikke kjøpe en MAC når deres formål er å spille spill og sitte på facebook.
Har venninner som har brukt utrolig mange tusen kroner på en MAC for så å sitte på facebook med den, kanskje ta et par bilder med facewarp-greie for å laste opp på facebook.
Vis hele sitatet...
Vel, for de som er totalt data-analfabeter kan det være en stor fordel med mac - og det er nå også derfor endel bedrifter foretrekker mac: Du slipper KNOTING i så vanvittig mye større grad enn med windows. Du slipper å måtte dille med et fordømt antivirushælvetemøkkaprogram som suger halvparten av minnet og 90% av cpu'en din, osv.

Du kan rett og slett bruke en mye større andel av tida di på det du tjener penger på, i stedet for å bruke tiden til å få maskinhælvetet til å funke. Fakturerer man for en tusenlapp i timen, så er det ikke et vanskelig regnestykke om det lønner seg med en litt dyrere maskin der man ikke trenger å bruke tid på dilldall, eller en billigmøkkamaskin der man må sitte på hodet nedi boksen noen timer i uka, eller bruke masse kraft på antivirus og antispyware og antimalware og antiantianti.

Jeg har nok også godt over snittet peil - har vel brukt pc'er lengre enn de fleste her inne har levd, og jobber med det til daglig. Nå har jeg brukt mac i 5-6 år, og har aldri sett meg tilbake. Til å begynne med savna jeg spilling, men fant ut at jeg klarte meg fint uten det (skaffa meg etterhvert en xbox og en ps3 til DET ) Derimot merker jeg veldig godt hvor klønete det er med windows hver gang familie eller noen på kontoret spør meg om hjelp til et eller annet - selv de enkleste innstillinger er gjemt bort på alle mulige rare steder, og gjerne i ganske ulogisk oppsatte undermenyer - noe her, noe der. Snodig nok spør derimot de med mac meg praktisk talt aldri om hjelp.