View Single Post
Sitat av StickyIckyWeed Vis innlegg
Våpen lover i Norge er veldig strenge som vi aller fleste vet, men en ting jeg har hørt er at hvis en bryter seg inn i ditt hjem og den personen har skytevåpen og du har skytevåpen har du fortsatt ikke lov til å skyte i selvforsvar. Og hvis du gjør det blir du siktet for mord. Er det sant? Det er en bekjent av meg som fortalte meg dette og etter at noen tullinger brøt seg inn i hjemmet til broren og banka dritten ut av han synes han at det bør være lov å skyte i selvforsvar og det er jeg HELT enig i. Med så strenge lover som det er om å eie våpen tror jeg ikke at det ville bli misbrukt i stor grad.

Og for å si det sånn, det er ikke vansklig å få tak i skytevåpen uten våpen lisens her til lands så jeg forstår ikke hvorfor det er slik det er når det er mange tullinger der ute med uregistrerte skytevåpen. Jeg forstår hvorfor det ikke er lov å bære skytevåpen ute blant folk, men å skyte noen i selvforsvar i sitt eget hjem synes jeg burde være helt lovlig. Nå vet jeg ikke om det jeg ble fortalt er sant og det er derfor jeg spør dere her som kanskje vet mer enn meg.

*Og er ikke sikker om dette er riktig del av forumet å spørre om noe slikt, men jeg synes det passer inn med "samfunn, etikk og politikk".
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok ikke idetheletatt, det er ikke ganske mange, nei. De fleste er gamle og stammer fra anderverdenskrig. Du kan ikke sammenligne oss med foreksempel USA, der har jo alle våpen hjemme.