View Single Post
Sitat av Douchebag Vis innlegg
Kanskje vi ikke er det, men Ola Nordmann er virkelig representativ for sitt eget land! Er vi retards, så får vi heller være det som land også. Jeg er kanskje naiv, men jeg har tro på nordmenn som folkeslag.

Heller det, enn at en Statsminister med 35% oppslutning reiser rundt i verden og representere oss som nordmenn....
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller bli representert av en statsminister som har drevet med politikk hele sitt liv enn av en navsnylter som kun bryr seg om høye priser på alkohol.

Sitat av Douchebag Vis innlegg
Og vice versa, politikere har ofte null peiling på hva som foregår i næringslivet. Vi trenger mer direkte demokrati!
Vis hele sitatet...
Dette har f.eks regjeringen rådgivere til, avgjørelser om norsk næringsliv tas ikke uten en ordentlig utredelse.

Sitat av Douchebag Vis innlegg
Jeg leste det i en tabloid avis, men klarer ikke finne noen kilder på nettet. Kanskje en godt bevart hemmelighet?
Vis hele sitatet...
Det er en godt bevart hemmelighet, men du leste det i en tabloidavis?
Frem til du kan dokumentere en så ekstrem påstand er det ikke annet enn din egen synsing.
Sitat av Douchebag Vis innlegg
Regjeringen sitter i Oslo, det virker ikke som om de har den fjerneste idè om hva som foregår på bygdelandet.. Det er omtrent null industri igjen i dette landet. Store deler av bygde samfunnene er ansatte i de lokale kommunene.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg be deg se oppbygningen av stortinget og regjeringen, du vil se at hele landet er representert.
For å sørge for at bygdenorge ikke blir glemt på tinget har vi også utjevningsmandater.
Og igjen, når du kommer med "ekstreme" påstander så burde du være i stand til å dokumentere dem.


Sitat av Douchebag Vis innlegg
Gir man folk mer frihet, så tror jeg de vil ta vare på hverandre i større grad. Hvorfor skal jeg gi penger til redd barna for eksempel, når jeg allerede betaler over 35% i skatt og vet godt at staten gir flere hundre millioner til fattige barn?
På en annen side, om jeg hadde betalt mindre skatt og hadde hatt mer penger til overs så hadde jeg helt klart delt i mye større grad! Egoisme er et resultat av at staten skal i vareta fellesskapet, slik at vi slipper..
Vis hele sitatet...
Egoisme er et resultat av velferdsstaten?
Hvordan går det med USA der de 400rikeste eier mer enn 50% av befolkningen tilsammen? Egoisme eksisterer vel ikke der?