Tråd: Kurs i java
View Single Post
Sitat av hatermatte Vis innlegg
Det at du bruker library.* viser jo at du er helt fjern på programmering. Eller bare har kodet små scripts! Du vil ikke gjøre sånn i større programmer. Plutselig er det biblioteker som deler funksjonsnavn og da for du ikke compilet. Dessuten når et IDE kan gjøre jobben for deg i Java ca 6000 x mer effektivt blir det i mine øyne så dumt å ikke utnytte seg av det. Bruke notepad++ med syntax color er fortsatt som å hakke javakode inn i en steintavle kontra å skrive på pc!
Vis hele sitatet...
Dude, ikke ta det så jævlig personlig da... Jeg skal være den første i verden til å inrømme at jeg ikke er noen verdensmester; men jeg har programmert en del. Og nei, jeg har ikke bare skrevet små scripts, men større prosjekter.
EKSEMPEL er et stikkord du kan ta med deg. Om jeg bruker .*; i et eksempel så tilsier ikke det at det er hva jeg vanligvis bruker.

Jeg parter om nybegynner-nivå her; som OP spør etter. Jeg lærte ihvertfall java best av å faktisk skrive kode the hard way, istedet for å la IDE gjøre det for meg. Kan jo bare være jeg som gjør det på den måten, men jeg tviler. Til vanlig bruker jeg Eclipse, men jeg er glad for at jeg begynte med en enklere text-editor.

Ja; C# og java er forskjellig, men for en nybegynner som skal lage sine første programmer er ikke den forskjellen så himla stor. Og kan du et av språkene så er det ikke akkurat rocket-science å hoppe over til det andre.
Men, en språkforskjell er det jo helt klart som du har klart å vise med copy/paste: jeg skal legge meg flat for det.